SELLpodden
SELLpodden
#95 Muligheter og handlingsrom i LK20 - elevene og læreplanen (2 av 3)
Hvordan kan kompetansemålene i læreplanen være en døråpner for elevmedvirkning? Hva skjer når elever og lærere utforsker handlingsrommet i kompetansemålene sammen?
I denne episoden møter vi Mia, Stella og Isabella, tre elever fra Sandfallet ungdomsskole i Alta som akkurat har hatt en forelesning om LK20 med skoleforsker Svein-Erik Andreassen v/UiT i forbindelse med et partnerskap i desentralisert kompetanseutvikling. I samtale med med Kathinka Blichfeldt fra Senter for livslang læring ved Høgskolen i Innlandet forteller de om sine erfaringer med dette.
Lenke til den tekstede utgaven av denne episoden finner du HER (kommer).
Tips til videre lytting:
Episoden er en av tre episoder med samme tema:
Tips til videre lesing:
Forelesningen som omtales i epsioden bygger på forskningen til Svein-Erik Andreassen og Tom Tiller og er publisert i Rom for magisk læring - en analyse av læreplanen LK20 (2021).
Podkasten er produsert av Senter for livslang læring (SELL), Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk ved Høgskolen i Innlandet.