Hvordan kan ansatte i barnehager arbeide for å fremme en mer inkluderende praksis? Og hvordan påvirker maktforhold og kulturell kapital samarbeiedet mellom barnehagen og minoritetsforeldre? Disse spørsmålene og flere knyttet til foreldresamarbeid mellom barnehagen og minoritetsforeldre belyses i denne episoden av Sellpodden.
Du møter stipendiat Usma Ahmed og førsteamanuensis Cecilie Thun fra OsloMet i samtale med Alona Laski. Temaer som inkludering og ekskludering blir belyst. samt hvordan det å tematisere religion kan bli mindre av en «risky business».
Litteratur som nevnes i epsioden og andre aktuelle podkaster:
Podkasten er produsert av Oslo Met og Senter for livslang læring (SELL), Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk ved Høgskolen i Innlandet.
Hvordan kan ansatte i barnehager arbeide for å fremme en mer inkluderende praksis? Og hvordan påvirker maktforhold og kulturell kapital samarbeiedet mellom barnehagen og minoritetsforeldre? Disse spørsmålene og flere knyttet til foreldresamarbeid mellom barnehagen og minoritetsforeldre belyses i denne episoden av Sellpodden.
Du møter stipendiat Usma Ahmed og førsteamanuensis Cecilie Thun fra OsloMet i samtale med Alona Laski. Temaer som inkludering og ekskludering blir belyst. samt hvordan det å tematisere religion kan bli mindre av en «risky business».
Litteratur som nevnes i epsioden og andre aktuelle podkaster:
Podkasten er produsert av Oslo Met og Senter for livslang læring (SELL), Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk ved Høgskolen i Innlandet.